Eilen oltiin Tiitun (ja Katjan ja Aidan) kanssa paimentamassa Somerolla Sallan johdolla. Mä olen niin vihainen itselleni siitä, että mä en vaan opi sitä ohjauskepin käyttöä. Olen täysin epälooginen ja se kostautuu koiralle. Tiitu ressukka ei tiedä mitä haluan ja se purkautuu ajoittaisina hyökkäyseleinä lampaille. No onneksi Tiitulla ei ole tarvetta "raadella" niitä lampaita, joten vahinkoja ei ole tullut. Pääsimme myös isolle laitumelle ja sehän olikin hauskaa. Ensitöikseen Tiitu karkasi käskyn alta ja ajoi lampaat perimmäiseen nurkkaan ISOA laidunta. Ja sitten juostiin, Salla huutaa rinnalla että "juokse juokse" Takaisin palattua teki Tiitu hetkittäin ihan hienoa takaa kuljettamista. Minä sitten vietinkin aina tovin siellä noin 20 lampaan lauman keskellä. Mielenkiintoinen tunne olla pihvinä hampurilaisessa :) Ihana laji, jossa tavoitteena on seisoa "tolpalla" ja käskyttää koiraa tekemään kolmion mallinen kuljetus kahden portin kautta. Siihen on himppasen matkaa....

En nyt kuitenkaan ihan heti tätä puuhailua lopeta, koska koiralla on intoa ja halua tehdä sitä. Tiitu oli ihan rättipoikki kahden tiiviin session jälkeen. Lopussa se ei enää ottanut käskyn käskyä vastaan. Kannoin sen lampailta pois.

Tänään olin sitten Korkeasaaressa. Rakkaan pikkuveljeni perhe (ilman kaksospoikia) oli minilomalla Helsingissä. Suurta hupia oli kuunnella pikku-Samun 4 -v hekottelua. Kiva päivä vaikka Korkeasaari ei millään tasolla vastaa Kolmårdenin eläintarhaa. Ihana oli nähdä teitä O-P, Satu ja Samu!

20150830_123743.jpg

Ja sitten se viimeinen asia... EN ENÄÄ OTA PENTUTIEDUSTELUJA VASTAAN! Eiköhän ne kodit löydy näistä nyt listalla olevista. Ilmoitan täällä, JOS tilanne muuttuu.