Olen noin vuoden verran ajanut autolla, jossa palaa koko ajan moottorin vikavalo. Sen lisäksi auto on yli 100 km/h nopeudella nykinyt armottomasti, eli ajaminen on ollut erittäin epämiellyttävää. Vikaa on paikallistettu korjaamolla tietokoneella useaan otteeseen, mutta tietokone on antanut vaihtuvia vikakoodeja koko ajan. Välillä on tuntunut että minulla on vikaa päässä.... Olen töissä jutellut asiasta, täällä kun näitä autoihmisiä on enemmän. Vaihtoehtoja on ollut jos jonkinlaista, mutta selkeää vikaa ei ole löytynyt. Viime viikolla renkaiden vaihdon yhteydessä pyysin vaihtamaan polttoainesuodattimen, sitä kun ei ole aikoihin vaihdettu (en tiedä onko ikinä, koska auto ei ole ollut minulla alusta asti) Tämä korjasi tilannetta hitusen, mutta moottorivalo paloi edelleen.

Sovin kotihuoltamon kanssa, että aletaan vaihtaa autoon osa kerrallaan, aina niin rahatilanteeni salliessn. Olin sopinut, että eilen olisi vaihdettu lambda-antureista toinen. Kun menin auton hakemaan oli siihen kuitenkin vaihdettu ilmamassamittari ja VOILA! nykiminen on poissa, auto reagoi kaasuun ja valo ei enää pala. Nyt taas nautin ajamisesta ja Kemiinkin on turvallisempaa lähteä.

Juu ja Wia ei vielä ole aloittanut juoksuaan :( Muutama uros sen on jo merkannut, mutta ei vielä vuotoa. Jännittää...... Eikä malttaisi odottaa. Voi tätä mun päätä :)